www.tvsm.pl
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
Kategoria INTERNET
  1. Internet przestał działać. Co robić?
    Pierwszą czynnością powinna być obserwacja lampek sygnalizacyjnych na modemie kablowym dostarczonym przez Operatora.

    Wskazania modemu są poprawne:
    Możemy dokonać restartu modemu poprzez wyłączenie i włączenie wtyczki zasilającej urządzenie. Po poprawnym zalogowaniu się modemu restartujemy urządzenie podpięte do modemu, zazwyczaj jest to komputer.
    Natomiast gdy do modemu mamy wpięty router to kolejność jest następująca:
    restart modemu – odczekanie do momentu ponownego zalogowania
    restart routera – czekamy na ostateczne uruchomienie routera
    restart komputera

    Gdy zrestartowanie urządzeń nie przyniosło oczekiwanego skutku – sprawdzamy czy urządzenie podłączone do modemu pobrało właściwy adres IP. Nasi abonenci wyróżniają się adresacją IP z klasy 89.238.x.x (gdzie x.x to numery poszczególnych abonentów).

    Każdy inny adres IP to efekt braku komunikacji urządzenia końcowego z naszą siecią.
    Należy wówczas sprawdzić, czy używane oprogramowanie nie odcięło nam dostępu do sieci (sprawdzamy konfigurację firewalla i programu antywirusowego).

    Dzwoniąc do Biura Obsługi Abonenta otrzymają Państwo informację potwierdzającą stan techniczny modemu, oraz ewentualną pomoc w zdiagnozowaniu problemu istniejącego na Państwa urządzeniu.

    Sytuacja gdy modem sygnalizuje właściwą pracę, a Abonent wykorzystując własny router ma brak połączenia z siecią, czy też częściowe ograniczenia sugerujemy dokonanie testu podpinając komputer bezpośrednio do modemu kablowego.
    Wyłączamy modem, wypinamy router, podpinamy komputer do modemu. Następnie podłączamy zasilanie do modemu i włączamy komputer. Jeśli połączenie z Internetem zostało przywrócone, dotychczasowe problemy znikły – źródłem problemów może być router, bądź też połączenie z routerem.
    Dzwoniąc do Operatora możemy uzyskać informację o poprawnym, bądź też wadliwym skomunikowaniu się własnego urządzenia z modemem kablowym i siecią Internetu.

    Wskazania modemu są niepoprawne – świeci się jedna, ewentualnie początkowe diody:
    Na sygnalizację taką nie ma wpływu komputer – więc nie jest wskazane korygowanie ustawień w komputerze.
    Dokonujemy restartu modemu poprzez wyłączenie i włączenie wtyczki zasilającej urządzenie.
    Jeżeli sygnalizacja lampek na modemie nadal nie jest poprawna to sygnał, że uszkodzeniu uległ modem kablowy, lub wystąpiła awaria w sieci kablowej. Należy wówczas przywrócić stan sieci kablowej w mieszkaniu do stanu poprawnego – jeżeli w ostatnim czasie dokonywaliśmy jakiś zmian. Taka praca modemu może być też efektem „naciągnięcia” przyłącza do modemu którego efektem jest luźna końcówka na kablu i brak właściwego styku.
    W kolejnym etapie dzwonimy do Punktu Obsługi Abonenta informując o powstałym problemie. Dział Techniczny skontaktuje się proponując wizytę serwisową w miejscu zainstalowania modemu, lub zasugeruje Abonentowi serwisowe sprawdzenie modemu i ewentualną wymianę urządzenia.
  2. Jak poprawnie skonfigurować konto pocztowe smgr.pl w programie Outlook Express?
    Z menu NARZĘDZIA należy przejść na zakładkę Konta, następnie wybrać odpowiednie dla siebie konto i porównać z ustawieniami pokazanymi poniżej:

    konfp rys.13
  3. W jaki sposób można założyć bezpłatne konto pocztowe na serwerze smgr.pl?
    W celu założenia konta pocztowego na serwerze smgr.pl należy skontaktować się z operatorem. Można dokonać tego osobiście, jak również elektronicznie przesyłając wiadomość na konto admin@smgr.pl. Wiadomość taka powinna zawierać dane osobowe głównego użytkownika modemu (imię, nazwisko, adres zainstalowania modemu) i proponowany login (tj. nazwa użytkownika konta pocztowego).

    Usługa SMTP port 587 adres serwera: poczta.smgr.pl
    Usługa POP3 port 110 adres serwera: poczta.smgr.pl
    Usługa IMAP port 143 adres serwera: poczta.smgr.pl
  4. Jakie są techniczne wymagania podłączenia do Internetu SM?
    Aby możliwe było podłączenie komputera do Internetu SM niezbędne są:
    - dostęp do sieci telewizji kablowej (bez względu na pakiet)
    - karta sieciowa i jakikolwiek, sprawny system operacyjny
  5. Skoro Internet jest usługą niezależną od usługi telewizji czy mogę do Internetu mieć zainstalowane oddzielne łącze w innym pokoju?
    Tak. Należy wówczas wybudować oddzielne przyłącze do mieszkania od skrzynki TAP’owej na klatce schodowej. Budowa takiego oddzielnego przyłącza jest usługą płatną zgodnie z cennikiem.
  6. Co jestem zobowiązany oddać operatorowi po zakończeniu umowy?
    Każdy z użytkowników Internetu SM w chwili aktywacji usługi otrzymuje modem kablowy wraz z niezbędnymi akcesoriami. W skład kompletnego wyposażenia wchodzi: modem kablowy, karton, zasilacz, kabel USB, kabel Ethernet, płyta CD, książka/instrukcja.
    W momencie rezygnacji z usługi z powyższego kompletu należy się rozliczyć. Opłaty za brakujące elementy wyposażenia modemu kablowego wskazane są w Cenniku.
  7. Czy po zawarciu umowy zainstalowany modem przechodzi na własność klienta?
    Nie. Modem zawsze pozostaje własnością operatora. Po zakończeniu umowy należy go zdać w komplecie.
  8. Czy muszę mieć telewizję kablową żeby podpisać umowę na Internet?
    Nie. Warunkiem podpisania umowy na Internet jest doprowadzenie sieci telewizji kablowej. Na sieci tej może być równocześnie świadczona usługa telewizji kablowej albo nie. Można mieć usługę dostępu do Internetu bez innej usługi telewizji kablowej.
Biuro Obsługi Abonenta czynne:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 – 17.00
wtorek: 9.00 – 17.00
piątek: 8.00 – 15.00

Kasa czynna:
poniedziałek - piątek: 8.00 – 15.30
przerwa: 11:30 - 12:00

Copyright © 2009 - 2017 'TVK SM'
Telewizja Kablowa
Spółdzielni Mieszkaniowej w Grudziądzu


ul. Piotra Skargi 1
86-300 Grudziądz